- -

Healt and beuty



Ny kategori!
Här kommer det alltså att komma hälso och skönhets-tips och lite random zet-tips helt enkelt!


Idag ska jag börja med....

Mitt hår, jag får ofta komplimanger för att mitt hår är mjukt och fint, och eftersom att jag inte använder balsam (det ger mig bara torr hårbotten..) så har jag ett knep.

Jag brukar massera iun olivolja i håret/hårbotten innsn jag går och lägger mig (1-2 gr per vecka) sen på morgonen tvättar jag ur det och då är mitt hår återfuktat och mjukt.


(Btw jag har typ gjort detta i 2-3 år och i senaste Frifa säger Miranda Kerr att hon brukar göra det fett coolt alltså :D)

Så det är mitt första tips!

Ett annat tips om hår..

Om du lätt får fettigt hår ochinte vill tvätta för mycket med schampo (eftersom det torkar ut) så kan man tvätta håret med varmt vatten, bara!


Skölj bara ur håret och vips kanelj viisp (xD haha) så har du fått fint, ofettigt hår :D


Det var alla tips för denna gång, men det blir mer någon annan gång :) nu ska här läsas bloggaar ^^
2010-08-28 @ 22:45:22 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0