- -

det vuxna barnet som aldrig växte upp

Vem önskar att den skulle vara ung föralltid? JAG.
Eller jo, eller nej. Eller jo.
Jag önskar att jag alltid kunde vara ung. Peter Pan. Alltid vara barn.
Vara fri. Vara ung. Göra lite som man vill. Ha hela livet framför sig.
Skjuta på allt jobbigt. Bara vara ung och leva.
Å andra sidan vill man bli äldre, lära sig att leva på riktigt och skapa en framtid.
Ta tag i allt jobbigt.
Det är jobbigt att vara ung och det suger att alla gamla har glömt hur jobbigt det var.
Att man har problem.
Liten med stora problem, ever heard of it?
Allt händer. Folk dör, bara sådär. Vi bråkar, vi gråter och allt känns hopplöst.
Och vi unga förväntas bara fortsätta leva.
För vi är ju framtiden, eller hur?
VI ÄR FRAMTIDEN. Jag vill inte vara framtiden.Jag vill bara vara här och nu.
Framtiden får komma sen.
Men somsagt. Vi har minst lika stora problem som alla andra.
Ingen förstår. .
Ingen förstår hur svårt det är att ha massor med jobbiga saker som händer runt omkring men samtidigt bara tvingas att fortsätta som om att ingen ting hade hänt.
Jag vill vara barn. Men jag vill växa upp.
Jag ska bli ett vuxet barn.

Någongång måste jag göra en bok av allt det här.
Alla tankar. Men nu, nu ska jag äta glass.
2012-01-29 @ 06:03:00 jag tänker Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0